Jaką budkę akustyczną do biura wybrać? Podpowiadamy!
Budki akustyczne to rozwiązanie spotykane zarówno na lotniskach, dworcach czy w centrach handlowych, jak i w biurach, gdzie pozwalają na stworzenie komfortowych warunków do pracy. Sprawdzają się szczególnie w przestrzeniach, w których pracuje wiele osób i na co dzień generowany jest spory hałas. Jak jednak wybrać odpowiednią budkę akustyczną do biura? Poznaj nasze wskazówki!
Czym jest i jak działa budka akustyczna?
Budki akustyczne to specjalnie zaprojektowane i wyizolowane przestrzenie, które są odseparowane barierą dźwiękochłonną od pozostałych części biura. Najczęściej są wykorzystywane w celu poprawy komfortu akustycznego w różnych środowiskach pracy. Budki akustyczne pozwalają:
- odpocząć od ogólnego hałasu w miejscu pracy i przez chwilę poczuć wytchnienie od codziennych obowiązków;
- komfortowo prowadzić rozmowy telefoniczne;
- dyskretnie rozmawiać czy negocjować z pracownikami;
- organizować spotkania biznesowe – w przypadku większych konstrukcji.
Akustyczne konstrukcje do biur typu open space są zbudowane z materiałów dźwiękochłonnych. Dzięki temu izolacja akustyczna działa w dwie strony: osoby wewnątrz nie słyszą żadnych hałasów, natomiast na zewnątrz nie słychać rozmów (a nawet krzyków) z wnętrza budki.
Zalety biurowych budek akustycznych – dlaczego warto?
Istnieje wiele czynników determinujących opłacalność inwestycji w budki akustyczne do biura. Budki wykonane z materiałów absorbujących dźwięki to przede wszystkim:
- pewność doskonałej izolacji akustycznej w dwóch kierunkach,
- brak zjawiska występowania echa podczas prowadzenia rozmów,
- komfortowe oświetlenie LED, które poprawia ergonomię pracy,
- możliwość wyposażenia budki w akcesoryjne złącza USB i gniazda elektryczne,
- wydajna wentylacja zapewniająca dopływ świeżego powietrza do budki.
W praktyce takie rozwiązania są dobrym wyborem nie tylko w celu stworzenia miejsca do prowadzenia spotkań biznesowych – w zależności od gabarytów budka o właściwościach akustycznych może sprawdzić się też jako strefa chillout czy miejsce spotkań dla pracowników.
Wewnątrz budki akustycznej mogą zostać zamontowane również meble akustyczne, które dodatkowo pochłaniają dźwięki, obniżając poziom hałasu nawet o kilka decybeli. Co więcej, można je wykorzystać także w otwartej przestrzeni biurowej, wpływając na poprawę warunków i komfortu pracy.
Jak wybrać budkę akustyczną do biura? Najważniejsze parametry
Na etapie projektowania czy reorganizacji przestrzeni biurowej warto ustalić maksymalny budżet i rozwiązania technologiczne, które zostaną w niej wykorzystane – jednak kiedy w grę wchodzi jak najlepsza akustyka w biurze, budki akustyczne będą doskonałym wyborem. Decydując się na zamówienie budki akustycznej do biura, zwróć uwagę przede wszystkim na:
- materiał wykonania konstrukcji – najlepsze konstrukcje dźwiękochłonnych budek są wykonywane z tkanin akustycznych, miękkiej pianki i innych materiałów syntetycznych o dużej gęstości. Dzięki temu spada ryzyko występowania zjawiska odbijania dźwięku;
- poziom redukcji hałasu – wysokiej klasy konstrukcje akustyczne mogą zredukować słyszalny hałas do poziomu znacznie poniżej 50 dB;
- przeznaczenie – niektóre budki są stworzone z myślą o prowadzeniu rozmów biznesowych, a inne stanowią przestrzeń do relaksu i odpoczynku od zgiełku codziennej pracy;
- dodatkowe funkcjonalności – nowoczesne budki mogą być wyposażone w monitory, gniazda USB, gniazdka elektryczne czy nawet tablice biurowe.
Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje też cena budki. Nie powinien to być jednak czynnik decydujący o wyborze danego rozwiązania czy opłacalności inwestycji – o wiele większe znaczenie mają jakość, funkcjonalność i doskonała absorpcja dźwięków.
Chcesz wyposażyć biuro w budkę akustyczną, ale nie wiesz, czy samodzielnie dokonasz właściwego wyboru? Zamów bezpłatną konsultację i skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów! W BKCONCEPT pomożemy Ci dobrać budkę akustyczną do potrzeb Twoich i pracowników oraz zaproponujemy dodatkowe rozwiązania, które pozwolą realnie zmniejszyć poziom hałasu w biurze. Z nami stworzysz przestrzeń, która sprzyja efektywnej pracy i nawiązywaniu relacji biznesowych.