Jakie meble do biura wybrać? Podpowiadamy!
Urządzanie biura składa się z kilku etapów, a jednym z nich jest wybór mebli dla pracowników. Jakie meble biurowe najlepiej się sprawdzą? W tym przypadku należy mieć na uwadze zarówno styl i estetykę, jak i wygodę oraz ergonomię. Istotna będzie również jakość wykonania wyposażenia, która zapewni wieloletnie użytkowanie. Poznaj wskazówki, które pomogą Ci stworzyć funkcjonalne stanowiska pracy – zapewniające komfort pracy i zwiększające jej efektywność.
Właściwie dobrane meble biurowe mają znaczenie!
Odpowiednio dobrane meble biurowe to klucz do produktywnej pracy. Wyposażenie biura z wysokogatunkowych materiałów, wyposażone w dodatkowe funkcjonalności, pozwalające na dopasowanie mebli do indywidualnych preferencji, zapewnia wygodę podczas pracy, a także wspiera zdrowie pracowników. Jeśli więc wciąż nie wiesz, jak urządzić biuro, specjaliści BKCONCEPT zapewnią Ci wsparcie na każdym etapie tego procesu.
Jakie meble wybrać do biura? Wygodne krzesła biurowe
Wielu pracowników biurowych pod całym dniu pracy skarży się na ból pleców czy ogólne zmęczenie. Należy mieć świadomość, że wielogodzinna praca w pozycji siedzącej – przy braku odpowiedniej aktywności fizycznej – może prowadzić do problemów zdrowotnych, takich jak zmiany zwyrodnieniowe czy dolegliwości krążeniowe. By ograniczyć negatywny wpływ pracy siedzącej na organizm, wybierając meble do biura, warto postawić na wygodne, ergonomiczne fotele biurowe.
Zapewniają one optymalne dopasowanie do ciała i redukcję napięcia mięśniowego oraz sprzyjają poprawie postawy osoby siedzącej, co przekłada się wzrost uczucia komfortu oraz efektywności pracy. Dobrze dobrane fotele umożliwiają ruch w różnych kierunkach, pozwalają użytkownikom na dostosowanie wysokości i głębokości siedziska do swojego wzrostu, są wyposażone w regulowane oparcie z funkcją zmiany kąta nachylenia i podłokietniki o regulowanej wysokości i szerokości oraz zapewniają podparcie lędźwiowe.
Jak dobrać meble biurowe? Dobre biurko niejedno ma imię!
Jeśli zastanawiasz się, jakie meble do biura wybrać, pamiętaj, by na liście uwzględnić też biurka. Na rynku dostępne są różne modele biurek – od klasycznych, prostokątnych, przez narożne, które idealnie sprawdzą się w małych przestrzeniach, po biurka elektryczne, umożliwiające dopasowanie wysokości blatu oraz zmianę z pozycji siedzącej na stojącą, tym samym wymuszając zdrowy ruch.
Jako że przy biurku spędzamy większość czasu w pracy, musi mieć ono właściwie dobraną wysokość, wspierając utrzymanie zdrowej pozycji i produktywność, oraz powierzchnię roboczą, która pomieści sprzęt komputerowy i inne niezbędne przedmioty. Do najważniejszych kwestii należy także możliwość elastycznej organizacji pracy, dzięki której każdej użytkownik może dostosować przestrzeń roboczą do swoich potrzeb.
Jakie meble do biura z salą konferencyjną?
W niemal każdym biurze znajduje się co najmniej jedna sala konferencyjna, przeznaczona do spotkań wewnętrznych, z klientami, kontrahentami czy potencjalnymi partnerami biznesowymi. Jakie meble do sali konferencyjnej będą odpowiednie? W takiej przestrzeni nie może oczywiście zabraknąć stołu konferencyjnego – do wyboru masz między innymi modele prostokątne, owalne, okrągłe czy składane, co ułatwia dobór wariantu najlepiej dopasowanego do Twoich potrzeb i powierzchni pomieszczenia. Nieodzowne są również krzesła konferencyjne, które powinny być komfortowe, wykonane z trwałych i łatwych w czyszczeniu materiałów oraz harmonizować z aranżacją wnętrza.
Jak wybrać estetyczne i funkcjonalne meble do biura?
Aranżując przestrzeń biurową i wybierając meble, kluczowa często okazuje się ich funkcjonalność. Nie mniejsze znaczenie mają jednak także estetyka i design – każdy element wyposażenia powinien bowiem wpisywać się styl, w jakim zostało urządzone pomieszczenie. Jakie trendy w aranżacji i wyposażeniu biur warto wziąć pod uwagę? Dużą popularnością cieszy się styl nowoczesny, który cechuje się funkcjonalnym minimalizmem i wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów, takich jak stal, szkło czy drewno. Całość ożywiają akcenty kolorystyczne i designerskie dodatki.
Funkcjonalność idąca w parze z prostotą jest charakterystyczna również dla stylu skandynawskiego, który jednocześnie wprowadza do wnętrza ciepłą, przytulną atmosferę. Więcej o tym, jak urządzić biuro w stylu skandynawskim, jakie materiały i kolory wybrać, piszemy w innym naszym artykule.
Nie tylko meble – zwróć uwagę na wyposażenie biura!
Urządzając biuro, nie wystarczy odpowiedzieć na pytanie, jakie meble biurowe będą najlepsze. W każdym miejscu pracy niezmiernie ważna jest też organizacja – a tę znacząco ułatwiają regały, szafy i kontenery biurowe. Tego typu elementy wyposażenia zapewniają przestrzeń do przechowywania dokumentacji oraz podręcznych przedmiotów, przydatnych w codziennej pracy.
Przysłowiową kropką nad „i” w aranżacji biura jest oświetlenie – prawidłowo zaprojektowane może mieć pozytywny wpływ na komfort pracy. W tym kontekście należy wziąć pod uwagę lampy biurowe oświetlające zarówno całe pomieszczenie, jak i pojedyncze stanowiska pracy – w tym przypadku trzeba dopasować ich wielkość do szerokości biurka i umieścić ją w taki sposób, aby strumień światła optymalnie oświetlał powierzchnię roboczą.